Nezařazené

Úspěch vašeho podnikání závisí na spokojenosti zákazníků. Dokážete jim udržet úsměv na rtech?

Mnozí podnikatelé už pochopili, že cesta k úspěchu vždy nevede pouze přes prvotřídní kvalitu produktů či služeb, ale především přes špičkový zákaznický servis. A logicky to platí i naopak. Nespokojení zákazníci se k vám nevrátí. Se zamračeným výrazem to napříště zkusí u konkurence. Něco takového určitě nechcete, protože retence zákazníků vede k mnohem většímu zisku. Ale jak na to?

​Nespokojený zákazník zavání problémem

A to dokonce mnohem větším problémem, než byste čekali. Nejde totiž jen o to, že příště nakoupí jinde. Pokud ho například necháte čekat až příliš dlouho, pravděpodobně se o tom nezapomene zmínit v recenzi na sociální síti. A když se dopustíte ještě větší „boty“, přisype soli do rány ještě mnohem více. Suma sumárum – kromě toho, že přijdete o daného zákazníka, ztratíte na celkovém renomé – a v konečném důsledku pro vás bude těžší získat zákazníky nové.

Pár faktů, které vás o důležitosti péče o zákazníky přesvědčí:

  • Z analýzy seohosting.com vyplynulo, že získání nového zákazníka je zhruba 5× dražší než udržení stávajícího. Některé zdroje tvrdí, že je poměr ještě větší.
  • Podle U. S. Small Bussiness Administration opustí značku 68 % zákazníků z důvodu nedostatečné péče.
  • V průměru stálý zákazník nakonec vydělá 10× více, než kolik činila hodnota jeho prvního nákupu. Alespoň podle White House Office of Consumer Affairs.

​Jak zákazníky udržet v dobré náladě?

Možností je víc než dost. Pokud jste to ještě neudělali, pořiďte si CRM a naučte se ho používat. Jeho prostřednictvím výrazně zvýšíte úroveň „customer care“ a zajistíte, aby vaše obchodní oddělení rozpoznalo skutečné potřeby klientů.

Zaměřte se na rychlejší odezvu (i v tomto směru vám velmi pomůže CRM, například české CRM v Outlooku Eway-CRM) a snažte se zákazníkům zpřístupnit všechny oblíbené komunikační kanály. E-mail je v dnešní době základ, ale neměl by chybět ani live chat na webu a stará dobrá telefonní linka.

Pomocí CRM systému zjistěte, co vaše zákazníky opravdu zajímá a posílejte jim personalizované nabídky.

A udržujte se zákazníky kontakt i po uskutečnění nákupu. Sledujte jejich aktivitu na sociálních sítích, nabízejte poradenství a reagujte na jejich recenze – jedině tak jim dokážete, že vám na jejich spokojenosti záleží a stojíte o dlouhodobou spolupráci.

Redakce

Přidat komentář

Klikni a přidej komentář