Domů » Úspěch vašeho podnikání závisí na spokojenosti zákazníků. Dokážete jim udržet úsměv na rtech?
Nezařazené

Úspěch vašeho podnikání závisí na spokojenosti zákazníků. Dokážete jim udržet úsměv na rtech?

Mnozí podnikatelé už pochopili, že cesta k úspěchu vždy nevede pouze přes prvotřídní kvalitu produktů či služeb, ale především přes špičkový zákaznický servis. A logicky to platí i naopak. Nespokojení zákazníci se k vám nevrátí. Se zamračeným výrazem to napříště zkusí u konkurence. Něco takového určitě nechcete, protože retence zákazníků vede k mnohem většímu zisku. Ale jak na to?

​Nespokojený zákazník zavání problémem

A to dokonce mnohem větším problémem, než byste čekali. Nejde totiž jen o to, že příště nakoupí jinde. Pokud ho například necháte čekat až příliš dlouho, pravděpodobně se o tom nezapomene zmínit v recenzi na sociální síti. A když se dopustíte ještě větší „boty“, přisype soli do rány ještě mnohem více. Suma sumárum – kromě toho, že přijdete o daného zákazníka, ztratíte na celkovém renomé – a v konečném důsledku pro vás bude těžší získat zákazníky nové.

Pár faktů, které vás o důležitosti péče o zákazníky přesvědčí:

  • Z analýzy seohosting.com vyplynulo, že získání nového zákazníka je zhruba 5× dražší než udržení stávajícího. Některé zdroje tvrdí, že je poměr ještě větší.
  • Podle U. S. Small Bussiness Administration opustí značku 68 % zákazníků z důvodu nedostatečné péče.
  • V průměru stálý zákazník nakonec vydělá 10× více, než kolik činila hodnota jeho prvního nákupu. Alespoň podle White House Office of Consumer Affairs.

​Jak zákazníky udržet v dobré náladě?

Možností je víc než dost. Pokud jste to ještě neudělali, pořiďte si CRM a naučte se ho používat. Jeho prostřednictvím výrazně zvýšíte úroveň „customer care“ a zajistíte, aby vaše obchodní oddělení rozpoznalo skutečné potřeby klientů.

Zaměřte se na rychlejší odezvu (i v tomto směru vám velmi pomůže CRM, například české CRM v Outlooku Eway-CRM) a snažte se zákazníkům zpřístupnit všechny oblíbené komunikační kanály. E-mail je v dnešní době základ, ale neměl by chybět ani live chat na webu a stará dobrá telefonní linka.

Pomocí CRM systému zjistěte, co vaše zákazníky opravdu zajímá a posílejte jim personalizované nabídky.

A udržujte se zákazníky kontakt i po uskutečnění nákupu. Sledujte jejich aktivitu na sociálních sítích, nabízejte poradenství a reagujte na jejich recenze – jedině tak jim dokážete, že vám na jejich spokojenosti záleží a stojíte o dlouhodobou spolupráci.