Jak být úspěšný podnikatel? 3 zásadní byznys tipy, které změní váš pohled na věc

Příběhy lidí, kteří se vydrápali z absolutního dna, až na vrchol jsou bezesporu inspirující. Ovšem někdy i docela deprimující – to v případě, kdy se již delší dobu snažíte uspět, ale vůbec se vám to nedaří. Možná je na čase, abyste změnili dosavadní přístup. Seznamte se s radami podnikatelských špiček. Některé vás možná překvapí, protože jste doposud zastávali opačný názor.

​1. Respektujte své zaměstnance a důvěřujte jim

Skutečný lídr není diktátor, který své podřízené terorizuje. Naopak. Snaží se zaměstnancům naslouchat a projevuje jim respekt. Takový přístup pomohl Richardu Bransonovi – britskému miliardáři a majiteli značky Virgin. Jmění ve výši 5,6 miliardy USD se mu podařilo nashromáždit i navzdory vrozené dyslexii.

​2. Nemusíte mít všechno hned

Razíte heslo „podnikat ve velkém, nebo raději vůbec“? Úspěšný americký podnikatel a autor několika bestsellerů o marketingu Seth Godin má na věc diametrálně odlišný pohled. Mistr v oblasti marketingu tvrdí, že na pozvolném přístupu není nic špatného. Jinými slovy – nemusíte hned myslet na komplexní informační systémy, kdy vám zpočátku stačí kvalitní účetní program. Důležité je přestat teoretizovat a pustit se co nejdříve do akce.

​3. Zákazník není neomylný

Fráze „zákazník má vždycky pravdu“ vyšla z úst Gordona Selfridge – zakladatele londýnského obchodního domu Selfridge. Jenomže se psal rok 1909 a okolnosti se od té doby poněkud změnili. A byť se v poslední dekádě většina firem přiklání k zákaznicky orientovanému managementu, úzkostlivé dodržování zastaralé fráze může rozvoj podnikání zabrzdit. Spisovatel, speaker, investor a podnikatel Tim Ferris se důrazně staví proti zneužívání ze strany klienta a nabádá k budování vztahů, které mají smysl pro obě strany, tedy nejen pro zákazníka.

Publikováno: 26. 09. 2021 / Aktualizováno: 31. 05. 2023

Kategorie: Nezařazené

Autor: Hanka Zvěřinová