Jak zapnout SEO?

Vytvořili jste firemní webové stránky, ale když nezapnete PPC reklamu, nikdo vám na ně nechodí? Chcete-li získat návštěvnost také z organického vyhledávání, budete muset zapracovat na optimalizaci webu pro vyhledávače. Ale jak takzvané SEO zapnout a jde to vůbec?

Co je vlastně to "SEO"?

V prvé řadě byste se měli seznámit se základy optimalizace a ujasnit si, o co se jedná. Zjednodušeně jde o soubor opatření, která vedou k lepšímu hodnocení webu z pohledu vyhledávačů. Základní rozdělení SEO je na: on-page a off-page, tedy na techniky, které se používají přímo na webových stránkách, a na techniky, které weby ovlivňují „odjinud“. Co se týče on-page faktorů, jedná se především optimalizaci textů (optimální hustota klíčových slov, přítomnost meta popisků, strukturalizace textů, URL adresy apod.). Jinými slovy jde o soubor vlastností, které by měl web získat již při samotné realizaci. Na on-page optimalizaci navazuje off-page optimalizace, která spočívá především v budování zpětných odkazů. Do jisté míry mohou hrát roli také tzv. sociální signály, ale podstatnou část tvoří právě linkbuilding.
Tip: Přečtěte si, co o SEO říká WIKI: https://cs.wikipedia.org/wiki/SEO

SEO bohužel zapnout nejde, ale můžete na něm pracovat průběžně

Z výše uvedeného vyplývá, že SEO nejde jednoduše zapnout jako PPC reklama. Na optimalizaci se musí pracovat dlouhodobě a soustavně. Ale jak tedy na optimalizaci webu zapracovat, když SEO nejde jen tak zapnout? Najměte si někoho, kdo provede analýzu klíčových slov a navrhne vám optimální řešení pro on-page SEO. Poté se můžete, respektive musíte pustit do linkbuildingu. V tomto směru vám pomůže služba PR Yard, na které si můžete objednat placené články odkazující na váš projekt. Nezapomeňte, že nestačí nakoupit pár odkazů - tvorba odkazového profilu vám zabere minimálně několik měsíců a pravděpodobně do ní budete muset investovat nemalou částku. Pokud se však optimalizace udělá dobře, web se dlouhodobě udrží na předních pozicích na důležitá klíčová slova. Návštěvníci budou na vaše stránky chodit i bez zapnuté PPC reklamy a náklady se vám vrátí i s úroky.

Publikováno: 16. 09. 2019 / Aktualizováno: 11. 04. 2023

Kategorie: Marketing

Autor: Hanka Zvěřinová